Drugi dzień świąt upływa na Żywiecczyźnie w bardzo wesołej atmosferze odwiedzin i powinszowań. Nasz region słynie z wyjątkowych tradycji kolędniczych, pielęgnowanych w całym powiecie żywieckim.
Gdyby żyła, dziś obchodziłaby 97 lat - Maria Krystyna Habsburg. Zapraszamy do lektury historii polskich Habsburgów spisanej za życia przez Marię Krystynę Habsburg. W tej niezwykłej opowieści znajdziecie wspomnienia Marii Krystyny z okresu dzieciństwa oraz wyjątkowe zdjęcia.
Żywiecczyzna wciąż skrywa wiele ciekawostek a te często ukryte są pośród dokumentów. Nietuzinkowa ciekawostka została niedawno odnaleziona w zbiorach Archiwum Państwowego w Katowicach.
19 grudnia 2005 roku miał miejsce wypadek kolejowy w Świnnej na trasie Sucha Beskidzka – Żywiec. Dzięki odwadze, fachowości i mądrym decyzjom załóg obu pociągów oraz dyżurnych ruchu nie doszło do tragedii.
Codziennie przejeżdża po nim setki, a nawet tysiące samochodów. Choć obecnie sama budowla nie robi wrażenia, to jeszcze kilkanaście lat temu była „cudem inżynieryjnym” Żywiecczyzny. Mowa o „Moście Widzyka” lub o „Nowym Moście”, którego budowa była ogromnym przedsięwzięciem inwestycyjnym drugiej połowy lat 90-tych. O planach, budowie mostu oraz o hucznym otwarciu.
Na budynku Miejskiego Centrum Kultury została zamontowana tablica upamiętniająca wizytę Generała Józefa Hallera.
Przy żywieckiej konkatedrze stoi, dla większości przypuszczalnie od zawsze, wykonana z białego kamienia figura Chrystusa. Niewiele osób wie, kto ją wykonał, a tym bardziej co miał na myśli, nadając jej taką, a nie inną formę. 
Zastanawialiście się dlaczego powszechnie stosujemy określenie "Pod Góralem", mając na myśli skrzyżowanie ulic Dworcowej i Wesołej? Wiecie skąd wzięła się ta nazwa? Oczywiście od malowidła, znajdującego się na jednej z kamienic, przedstawiającego postać górala.
Na górze Kaczmarskiej w Radziechowach stoi pomnik upamiętniający poległych w I i II wojnie światowej. Wzniesiono go w 1955r. prawie 30 lat od momentu, kiedy to podjęto decyzję o jego powstaniu.
Gdyby doszło do realizacji ambitnych planów rozbudowy linii kolejowych, obecnie w Beskidach mielibyśmy sieć tak gęstą, jak na Dolnym Śląsku. Gdzie miały powstać kolejowe trasy i dlaczego nie zostały wybudowane?
Czy ktoś z Was zastanawiał się kiedyś dlaczego ulica Dworcowa w Żywcu jest stosunkowo szeroką arterią? Oczywiście jest to związane nie tylko z dojazdem do dworca, ale przede wszystkim współczesna ulica Dworcowa była fragmentem drogi cesarskiej wytyczonej pod koniec XVIII wieku. Szerokość tej ulicy na początku XX wieku planowano wykorzystać w ciekawy sposób i poprowadzić wzdłuż niej... linię kolejki parowej.
W roku 1968 naprzeciwko dworca PKP w Żywcu PSS „Społem” oddała do użytku Spółdzielczy Dom Handlowy (SDH) „Beskid”.