Biznes

Po raz kolejny żywieckie organizacje mają szansę na zgłaszanie swoich projektów społecznych do programu grantowego finansowanego z Funduszu Społecznego Grupy Żywiec. Rozwijanie turystyki w oparciu o dziedzictwo piwowarskie i historię miasta, stwarzanie perspektyw dla młodych ludzi oraz dbanie o środowisko naturalne – to obszary wokół których skupia się tegoroczna odsłona konkursu. Najlepsze projekty skierowane do mieszkańców Żywca i okolic zostaną dofinasowane łączną kwotą 45 000 zł. Zgłoszenia do drugiej edycji programu można nadsyłać do 1 sierpnia.

Fundusz Społeczny to projekt Grupy Żywiec oparty na pozytywnych doświadczeniach coraz bardziej popularnych budżetów obywatelskich skierowanych do mieszkańców miast, w których firma ma swoje browary. O pieniądze przeznaczone na program mogą ubiegać się stowarzyszenia, fundacje, instytucje kultury i sportu lub każdy inny lokalny podmiot posiadający osobowość prawną. Pierwsza edycja konkursu, zrealizowana w ubiegłym roku cieszyła się dużym zainteresowaniem żywieckich podmiotów. Z pomocą środków z Funduszu udało się zrealizować pięć projektów obejmujących takie obszary jak tworzenie szlaków turystycznych, budowanie tożsamości regionalnej wśród mieszkańców, czy uświadamianie rodziców o problemach picia alkoholu przez młodzież.

Jako firma której ambicją jest zrównoważony rozwój, zależy nam na tym aby realizować działania społeczne, które służą jak najlepiej przyszłości naszych społeczności lokalnych. Dlatego od lat prowadzimy dialog społeczny z przedstawicielami tych społeczności, aby zrozumieć lepiej ich potrzeby i określić płaszczyzny do współpracy z naszą firmą. W tym roku spotkania dialogowe poprzedziliśmy badaniami wśród mieszkańców Żywca, które pozwoliły nam lepiej poznać wyzwania i problemy lokalne. Następnie, wspólnie z organizacjami lokalnymi, przedstawicielami władz i liderów opinii wypracowaliśmy obszary merytoryczne ważne dla mieszkańców, które stały się obszarami tematycznymi do realizacji projektów w ramach Funduszu Społecznego Grupy Żywiec. Zeszłoroczne doświadczenia napawają nas nadzieją na sukces także obecnej edycji i wpływu na dalszy rozwój żywieckiej społeczności. – podkreśliła Magdalena Brzezińska, Kierownik Działu Korporacyjnego w Grupie Żywiec S.A.

Żywieckie organizacje mogą zgłaszać swoje pomysły na projekty w obszarach określonych podczas przeprowadzonego dialogu. W ramach tej współpracy wyselekcjonowano poniższe tematy:

- rozwijanie turystyki w oparciu o dziedzictwo piwowarskie i historię miasta,

- stwarzanie perspektyw dla młodych ludzi,

- dbanie o środowisko naturalne.

Jakie kroki należy podjąć, aby uzyskać dofinansowanie z Funduszu Społecznego Grupy Żywiec? Przede wszystkim liczy się pomysł. Najwyżej punktowane będą te projekty, których realizacja przełoży się na realne wzmocnienie rozwoju lokalnej społeczności w zakreślonych obszarach tematycznych na terenie Żywca. Istotne jest również zaangażowanie mieszkańców w realizację projektu, wyjście w kierunku ich potrzeb, a także oryginalność i innowacyjność zaproponowanego rozwiązania.

Gotowy pomysł na projekt należy przedstawić we wniosku grantowym, który można znaleźć na stronie fundusz.grupazywiec.pl, a następnie wysłać go na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Organizacje zgłaszające projekty muszą pamiętać, że kwota dofinansowania pojedynczego projektu nie powinna przekraczać 10 000 zł. Jeśli dany projekt realizowany jest przez dwa podmioty posiadające osobowość prawną maksymalne dofinansowanie może wynieść 15 000 zł. Zgłoszenia do obecnej edycji konkursu można nadsyłać do 1 sierpnia.

O wyborze najlepszych projektów zadecyduje Rada Funduszu składająca się przedstawicieli Grupy Żywiec. Wyniki drugiej edycji konkursu poznamy już we wrześniu tego roku, a czas na ich wcielenie
w życie przewidziany jest do końca maja 2018 r.

Regulamin Funduszu, wniosek grantowy oraz dokładne opisy poszczególnych obszarów tematycznych są dostępne na stronie fundusz.grupazywiec.pl.

Źródło: informacja prasowa
Zdjęcie: Paweł Gondek