Wydarzenia

Informujemy, że od 1 października 2020 r. w Komendzie Powiatowej Policji w Żywcu obowiązuje nowa procedura wydawania dokumentacji dotyczącej zdarzenia drogowego. Szczegółowy opis składanie wniosku znajduje się poniżej. 

Przypominamy, że każdy uczestnik kolizji lub wypadku drogowego, na miejscu zdarzenia, powinien przekazać pozostałym uczestnikom swoje dane personalne oraz dane ubezpieczyciela i numer polisy ubezpieczeniowej pojazdu.

Jeśli z różnych przyczyn nie można tego uczynić, informacje tego rodzaju możemy otrzymać ustnie od policjanta obsługującego zdarzenie drogowe.

Jeżeli i to nie będzie możliwe, wówczas uczestnicy kolizji lub wypadku drogowego mogą otrzymać pisemnie informację na temat przyczyn, okoliczności i uczestnikach tych zdarzeń, po uprzednim:

  • wypełnieniu (umieszczonego poniżej na stronie internetowej) wniosku o wydanie zaświadczenia potwierdzającego udział w zdarzeniu drogowym, pamiętając o podaniu poprawnego adresu do korespondencji oraz uiszczeniu opłaty skarbowej w wysokości 17 zł, którą można uregulować wpłatą na podany we wniosku rachunek bankowy, tj.

Urząd Miejski w Żywcu ul. Rynek 2,
34-300 Żywiec
nr konta: 31 1240 4142 1111 0000 4826 6196
Bank Pekao S.A. lub gotówką w okienkach kasowych Urzędu Miasta w Żywcu.

  • przekazaniu wypełnionego formularza wraz z czytelną kserokopią (oryginał do wglądu) odcinka opłaty skarbowej, do Komendy Powiatowej Policji w Żywcu, można to zrobić doręczając dokumenty osobiście dyżurnemu KPP w Żywcu, listownie pod adres 34-300 Żywiec, ul. Al. Piłsudskiego 52 lub w formie elektronicznej na skrzynkę e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

KPP w Żywcu skieruje pod podany we wniosku adres korespondencyjny bądź mailowy wnioskodawcy odpowiedź w formie zaświadczenia zawierającą przedmiotowe dane. Zaświadczenie takie można również odebrać osobiście po okazaniu dokumentu stwierdzającego tożsamość (dowód osobisty, prawo jazdy lub paszport) w KPP w Żywcu w każdy czwartek w godz. 7.00 – 15.00 po wcześniejszy telefonicznym (nr tel. 47 85 722 96), potwierdzeniu terminu odbioru.

Dodatkowo informujemy, że każdy uczestnik zdarzenia drogowego może zgłosić zaistniałą szkodę komunikacyjną bezpośrednio w firmie ubezpieczeniowej. W takim przypadku ubezpieczyciel sam zwróci się do jednostki policji o przesłanie informacji dotyczącej danego zdarzenia drogowego, którą otrzymuje bezpłatnie.

W przypadku uczestnictwa w zdarzeniu drogowym, które ma charakter wypadku drogowego (ofiary, ranni) lub kolizji i zostało objęte policyjnym postępowaniem wyjaśniającym, na każdym jego etapie uczestnicy zdarzenia mogą zwrócić się o wydanie zaświadczenia stosując opisaną wyżej procedurę (wypełniony wniosek + opłata skarbowa 17 zł).

Na podstawie art. 7 ust. 5 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635 z późn. zm.) z opłaty skarbowej zwolnione są osoby, które przy składaniu wniosku o wydanie zaświadczenia ze zdarzeń, w których brały udział jednostki straży pożarnej, przedstawią zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstwa. Na podstawie art. 25 ust. 1 ustawy z dnia 2 maja 2003 r. o działalności ubezpieczeniowej (Dz. U. Nr 124, poz. 1151 z późn. zm.) sądy, prokuratura, Policja oraz inne organy i instytucje, na wniosek zakładu ubezpieczeń, w zakresie zadań przez ten zakład ubezpieczeniowy wykonywanych i w celu ich wykonania, w związku z wypadkiem lub zdarzeniem będącym podstawą ustalenia odpowiedzialności, udzielają informacji o stanie sprawy oraz udostępniają zebrane materiały, jeżeli są one niezbędne do ustalenia okoliczności tych wypadków i zdarzeń losowych oraz wysokości odszkodowania lub świadczenia.